Peremajaan plasma

Peremajaan kulit adalah kawasan paling popular dalam kosmetik estetik moden. Di samping itu, kaedah tidak invasif progresif (tanpa merosakkan integriti kulit) dan juga kaedah pendedahan tanpa sentuhan menjadi semakin popular hari ini. Dan salah satu kaedah yang paling inovatif dan berkesan ialah peremajaan plasma (plastik bukan pembedahan).

Prosedur untuk peremajaan kulit plasma

Kebanyakan, jika tidak semua, jenis penurapan semula kulit adalah berdasarkan prinsip kerosakan terkawal pada kulit, yang mencetuskan proses penjanaan semula yang akhirnya membawa kepada pengurangan tanda-tanda penuaan yang boleh dilihat. Kaedah plasma berfungsi dengan cara yang sama, tetapi dengan beberapa helah.

Pertama, plasma bahan aktif ialah gas terion bertenaga tinggi. Kedua, nitrogen yang digunakan adalah lengai secara kimia dan menyekat pembakaran tisu dengan menyesarkan oksigen yang diperlukan untuk proses pengoksidaan. Akibatnya, lapisan kulit rosak oleh plasma (melalui pemanasan, pemisahan, dan penyejatan), tetapi mereka tidak terbakar seperti yang akan berlaku di bawah tindakan laser ablatif, jadi luka terbuka tidak terbentuk. Pendekatan ini mengurangkan risiko kesan sampingan seperti parut, jangkitan, dan perubahan warna.

Apa yang Diharapkan daripada Peremajaan Plasma

Mengurangkan perubahan berkaitan usia sedia ada, menghalang perkembangannya dan berlaku lebih awal. Prosedur ini mempunyai kesan mengangkat yang ketara (melalui "penyejatan" kepak kulit), melicinkan tekstur kulit dengan mengurangkan kedalaman kedutan dinamik dan statik, melembutkan kedutan semula jadi, memperbaiki dan menyekatakan warna kulit. Di samping itu, hasilnya bukan sahaja dicapai sejurus selepas permulaan kitaran rawatan, tetapi meningkat secara beransur-ansur selama beberapa bulan. Kesan terbesar boleh dijangkakan selepas lebih kurang 3 bulan.

kawasan permohonan

  1. Blefaroplasti tanpa pembedahan.
  2. Merawat kesan regangan dan menghilangkan parut.
  3. Rawatan Jerawat dan Selepas Jerawat.
  4. Menghilangkan kedutan di sekeliling mata (kaki gagak), di sekitar mulut (kantung).
  5. Penghapusan kekenduran kulit: pada leher, perut (perut selepas bersalin).
  6. Selaraskan kontur muka.
  7. Pembuangan fibroid, nevi, papilloma, bintik-bintik umur, xanthelasma, dyskeratosis.

Kontraindikasi

  1. Penyakit onkologi yang didiagnosis di mana-mana penyetempatan.
  2. Kehadiran atau kecurigaan penyakit kulit prakanser di kawasan yang terjejas. Neoplasma jinak lain bukanlah kontraindikasi kepada peremajaan plasma.
  3. Penyakit ENT di peringkat akut (sinusitis dan lain-lain bentuk sinusitis, rinitis, rinosinusitis).
  4. Kehamilan. Pada masa yang sama, prosedur ini mempunyai profil keselamatan yang agak tinggi, kerana ia tidak membawa kepada perubahan sistemik (umum) dan perubahan metabolik yang ketara. Dan penerbitan perubatan telah melaporkan kejayaan penggunaan peremajaan plasma pada wanita yang mengandung anak. Tetapi tidak boleh dilupakan bahawa perubahan hormon fisiologi semasa kehamilan boleh menjejaskan keadaan kulit dan mengubah keberkesanan prosedur.
  5. Menyusu.
  6. Gangguan darah, tetapi pada masa yang sama kehadiran anemia kekurangan zat besi ringan dalam keadaan kesihatan yang memuaskan biasanya bukan sebab untuk menolak prosedur anti-penuaan.
  7. Tempoh akut penyakit berjangkit, kehadiran peningkatan suhu badan.
  8. Penyakit kelenjar tiroid yang disertai oleh hipertrofi tempatan atau meresap tisunya dan / atau perubahan hormon.
  9. Disfungsi buah pinggang dan hati.
  10. Penyakit kardiovaskular dalam peringkat dekompensasi.

Bagaimana prosedur dijalankan

Peremajaan muka plasma tidak memerlukan latihan khas, diet terdahulu atau perubahan gaya hidup. Walau bagaimanapun, beberapa hari sebelum sesi, adalah dinasihatkan untuk tidak menggunakan scrub dan scrub yang agresif, melawat solarium, dan orang yang terdedah kepada tindak balas alahan tidak boleh mencuba produk dan kosmetik baru.

Malah pesakit dengan ambang kesakitan yang rendah tidak memerlukan anestetik tempatan semasa menggunakan peranti. Sesi penyembuhan / peremajaan berlangsung selama 15-30 minit, panjangnya bergantung pada keparahan masalah dan kawasan kawasan yang dirawat.

Pesakit duduk di atas kerusi kosmetik atau di atas sofa dan doktor yang merawat mengarahkan jet berdenyut atau jet plasma dari hujung peranti ke kulitnya tanpa sentuhan. Pada masa yang sama, adalah mungkin untuk memilih mod operasi yang paling sesuai untuk pesakit masing-masing. Sesi biasanya bermula dengan prarawatan kulit untuk menyediakannya untuk kesan yang lebih kuat seterusnya dan untuk mengurangkan keamatan sensasi yang dialami. Setelah prosedur selesai, kawasan yang dirawat tidak lagi perlu digunakan. Untuk 3 hari berikutnya adalah dinasihatkan untuk tidak menggunakan pengelupasan, pengelupasan, atau lawatan ke pantai atau solarium.

Bilangan prosedur yang disyorkan ialah 1-2 prosedur setahun.